Urazy i kontuzje

Osoby, które pedałują na rowerku treningowym, w bardzo wielu przypadkach mają problemy z kolanami i z kostkami. Jest to rezultatem wielkiej siły, która przyłożona w obrębie mięśnia powoduje, że te mięśnie mocno się napinają, natomiast na staw oddziałuje bardzo duża siła. O ile więc nie mamy doświadczenia w podnoszeniu nogami większych ciężarów, to jasne jest, że intensywne i niepoprzedzone rozgrzewką ćwiczenia na rowerku treningowym mogą doprowadzić do bóli pochodzenia stawowego. Stawy są bardzo trwałe, niemniej jednak w ruchu ciągłym, kiedy przez cały czas przystosowane są do konkretnego nacisku wysiłku, to przy większym nacisku i wysiłku, stają się przeciążone.

Mazia w kościach,stawikach nie jest w stanie nasmarować stawów a przez to ten działa jakby na sucho. To działanie z kolei przekłada się na to, że jedna kość trze o drugą i pojawia się uszkodzenie. Jeżeli już na staw funkcjonuje de facto bardzo duża siła, to może dojść do zerwania więzadła stawowego, a to z kolei będzie skutkowało bardzo dużym bólem i jednocześnie też brakiem możliwości zwykłego poruszania się. To z kolei przełoży się na naprawdę zły stan danego stawu. Staw, który ciągle ulega przeciążeniu, może się zniszczyć i to zniszczenie będzie następowało czasem faktycznie bardzo szybko. Jeżeli jesteś sportowcem lub ćwiczysz na siłowni i częstokroć ćwiczysz na rowerze stacjonarnym, to pamiętaj o tym, by zaczynać trening od stosunkowo małego nacisku po to, aby później przejść do mocniejszego. W ten sposób unikniesz kontuzji i dzięki temu będziesz miał gwarancję, że de facto będzie potrzeba dość dużego nacisku po to, by generować taką siłę, która doprowadzi do sytuacji, w której z Twoim stawem mogłoby być coś nie tak. Zaczynanie aktywności fizycznej od rozgrzewki sprawia, że ryzyko kontuzji jest znacznie mniejsze, a nawet o ile jakaś się zdarzy, to staw jest na tyle rozgrzany, że problem, jaki się w przyszłości pojawi, jest po prostu mniejszy.

Warto zobaczyć: multirepuestos.com.sv/?option=com_k2&view=itemlist&task=user&id=620013

Możesz śledzić komentarze tego wpisu przy pomocy kanału RSS 2.0. Możesz zostawić komentarz lub wysłać sygnał trackback ze swojego bloga.

Zostaw odpowiedź

Musisz się zalogować aby móć komentować.